Jak powiedzieć w firmie “odchodzę”?

Jednym z najtrudniejszych momentów w pracy jest poinformowanie szefa o rezygnacji ze stanowiska. Czasami ciężko bowiem przewidzieć jak zareaguje.

Decyzja o zmianie pracy zawsze niesie za sobą emocje. Jeśli dodamy do tego konieczność rozmowy z szefem to sytuacja staje się naprawdę stresująca. Przygotowując się do niej, warto pamiętać o kilku zasadach:

  • Pierwszeństwo szefa – o Twojej decyzji szef powinien dowiedzieć się jako pierwszy, najlepiej zaraz po podpisaniu przez Ciebie listu intencyjnego z nowym pracodawcą. Da mu to czas na rozpoczęcie rekrutacji na Twojego następcę.
  • KOD – podczas rozmowy mów konkretnie (K), bądź opanowany i nie daj się ponieść pozytywnym i negatywnym emocjom (O) oraz zachowaj się jak prawdziwy dyplomata mówiąc o powodach Twojej decyzji (D).
  • Podziękuj za współpracę – rozmowa z szefem to doskonała okazja na podziękowanie za współpracę oraz wszystkie biznesowe lekcje i wskazówki, które Ci przekazał.
  • Doprecyzuj szczegóły – potwierdź z szefem swój okres wypowiedzenia oraz doprecyzuj możliwość wykorzystania w tym czasie urlopu. Pamiętaj również o zapewnieniu, że do ostatniego dnia w pracy będziesz rzetelnie wykonywać swoje obowiązki i dotrzymaj obietnicy.